Sie sind hier: Startseite FAQ

FAQ

Inhaltverzeichnis/ list of contents

  1. FAQ zum aktuellen Semester/ FAQ about the current semester
  2. Informationen zu den Vorlesungszeiten/ Informations about the lecture times
  3. Hygienevorschriften bei Anwesenheit in der Abteilung/ Hygiene rules when present in the department
  4. Informationen zur Präsenz- und digitalen Lehre/ Information on face to face and digital teaching
  5. Informationen zum Curriculum/ Curriculum information
  6. Studienberatung/ Student advisory service
  7. Bibliothek und BASA – Museum/ Library and BASA-Museum

 

FAQ zum aktuellen Semester / FAQ about the current semester

Auf dieser Seite finden Sie wichtige Informationen zum aktuellen Semester an der Abteilung für Altamerikanistik. Da sich die Nachrichtenlage zur Covid-19-Pandemie ständig ändert, informieren Sie sich zusätzlich bitte auf den zentralen Webseiten der Universität, der Fakultät, sowie der ULB über den aktuellen Stand.

Infos der Uni Bonn: https://www.uni-bonn.de/de/universitaet/informationen-zum-coronavirus/informationen-fuer-studierende

Infos der ULB: https://www.ulb.uni-bonn.de/de/corona

Infos der Phil. Fak. Uni Bonn: https://www.philfak.uni-bonn.de/de/studium/frequently-asked-questions-faq

Infos zur Einschreibung finden Sie auf der Seite des Studierendensekretariats:

Infos des Studierendensekretariatshttps://www.uni-bonn.de/de/studium/bewerbung-zulassung-und-einschreibung/bewerbung-zulassung-und-einschreibung

Infos zu den Prüfungsverfahren finden Sie auf der Seite des Prüfungsbüros:

FAQ des Prüfungsbüros: https://www.philfak.uni-bonn.de/de/studium/pruefungsamt/faq-corona-virus

Infos zu den Prüfungsterminen finden Sie auf der Seite des Prüfungsbüros:

Prüfungstermine: https://www.philfak.uni-bonn.de/de/studium/pruefungsamt/termine


On this page you will find important information about the current semester at the Department for the Anthropology of the Americas. Since the news situation regarding the Covid 19 pandemic is constantly changing, please additionally check the central websites of the university, the faculty, as well as the ULB for the current status.

Information of the University of Bonn: https://www.uni-bonn.de/en/university/coronavirus-information/information-for-students?set_language=en

Information of the Bonn University and State Library: https://www.ulb.uni-bonn.de/en/corona?set_language=en

Information of the Faculty of Philosophy of the University of Bonn: Information only available in German: https://www.philfak.uni-bonn.de/de/studium/frequently-asked-questions-faq

For enrollment info, visit the Student Registry Office page:

Information of the Student Registry: https://www.uni-bonn.de/en/studying/application-admission-and-enrollment/application-admission-and-enrollment?set_language=en

Info about the examination procedures can be found on the page of the examination office:

FAQ of the Examination Office: Information only available in German: https://www.philfak.uni-bonn.de/de/studium/pruefungsamt/faq-corona-virus

Info about the exam dates can be found on the exam office page:

Exam Dates:  Information only available in German: https://www.philfak.uni-bonn.de/de/studium/pruefungsamt/termine


Informationen zu den Vorlesungszeiten/ Informations about the lecture times

Für die Abteilung der Altamerikanistik gelten folgende Vorlesungszeiten:

Vorlesungsbeginn WiSe: 18. Oktober 2021

Vorlesungsende WiSe: 04. Februar 2022

Vorlesungsbeginn SoSe: 04. April 2022

Vorlesungsende SoSe: 15. Juli 2022


The following lecture periodes apply to the Department for the Anthropology of the Americas:

Start of the lectures WiSe: 18 October 2021

End of lectures WiSe: 4 February 2022

Start of the lectures SuSe: 4 April 2022

End of the lectures SuSe: 15 Juli 2022


Hygienevorschriften bei Anwesenheit in der Abteilung/ Hygiene rules when present in the department

Die Anwesenheit in der Abteilung sollte auf wichtige Angelegenheiten (Präsenz-Veranstaltungen, Präsenz-Sprechstunden, Sekretariatsbesuche*) beschränkt sein!

* Das Sekretariat befindet sich in der 2. Etage im Raum 2011 (Öffnungszeiten: Mo-Fr, 9-13 Uhr)

  1. Die Teilnahme an Veranstaltungen in der Abteilung ist nur Personen mit 3-G-Nachweisen (geimpft, genesen, getestet) gestattet. 3-G-Kontrollen finden im Eingang des Gebäudes der Oxfordstraße statt. Ohne Nachweis ist die Teilnahme an Lehrveranstaltungen nicht möglich.
  2. Im Gebäude gilt weiterhin die Pflicht zum Tragen einer medizinischen Mund-Nasen-Bedeckung. In den Lehrräumen darf die Maske nach Einnahme des Platzes für die Dauer der Lehrveranstaltung abgenommen werden. Bei Bewegung im Raum bzw. im Gebäude ist die Maske grundsätzlich aufzusetzen.
  3. Es gibt keine Abstandsregeln mehr. Achten Sie bitte trotzdem darauf Abstand zu Ihren Komiliton:innen zu halten. Nutzen Sie den gesamten Seminarraum.

Attendance in the department should be limited to important matters (face-to-face classes, face-to-face consultations, secretarial visits*)!

*The secretary's office is located on the 2nd floor in room 2.011 (opening hours: Mon-Fri, 9 am - 1 pm).

The following hygiene instructions apply in all the department's rooms:

  1. Only persons with 3-G proofs (vaccinated, recovered, tested) are allowed to participate in events in the department. 3-G checks take place at the entrance to the Oxford Street building. Participation in courses is not possible without proof.
  2. In the building, the obligation to wear a medical mouth-nose covering still applies. In the teaching rooms, the mask may be removed after taking the seat for the duration of the course. When moving around the room or building, the mask must always be put on.
  3. There are no longer any distance rules. Nevertheless, please keep your distance from your fellow students. Use the entire seminar room.

 


 

Informationen zur Präsenz- und digitalen Lehre/ Information on face to face- and digital teaching

Informationen darüber, welche Lehrveranstaltungen in Präsenz oder digital angeboten werden, finden Sie im eVV BASIS: https://basis.uni-bonn.de

Präsenzlehre

Studierende, die an der Präsenzlehre aufgrund der COVID-19-Pandemie nicht teilnehmen können, werden gebeten, sich bei dem/der Dozierenden zu melden, damit ihnen digitale Ersatz-Lehrformate angeboten werden können.

Bei einer Teilnahme an der Präsenzlehre müssen die Hygienevorschriften der Abteilung für Altamerikanistik eingehalten werden:

1. Zugang nur für Personen mit 3-G-Nachweis

2. Die Mund-Nase-Bedeckung (medizinische Maske!) muss nur getragen werden, wenn man sich durch den Raum/ das Gebäude bewegt.

3. Es wird empfohlen den gesamten Raum zu nutzen, um so einen gewissen Abstand zu gewährleisten.

4. Regelmäßiges Lüften wird empfohlen.

Digitale Lehre

Sollten Lehrveranstaltungen digital angeboten werden, werden diese entweder synchron über Zoom-Meetings abgehalten, oder es werden Ihnen über die Lehrplattform der Universität Bonn eCampus Lehrmaterialien zur Verfügung gestellt. Die Kommunikation mit den Dozierenden findet ebenfalls über eCampus statt.

Sobald Sie über BASIS zu einer Lehrveranstaltung angemeldet sind und die Anmeldephase abgeschlossen ist, werden Sie in die entsprechende eCampus-Gruppe der Lehrveranstaltung aufgenommen.
WICHTIG: Da die Synchronisierung nur zu bestimmten Zeitpunkten im Monat vorgenommen wird, benachrichtigen Sie bitte auch  den/die Dozierende/n über Ihre Teilnahme, damit er/sie manuell in die eCampus-Gruppe aufnimmt.

From this semester on, attendance is compulsory for digital courses as well, provided that it is specified in the examination regulations. The lecturers can request clear names.

Zugang zu Zoom

Es gibt eine ZOOM Campus-Lizenz für alle Student*innen. Sie brauchen sich nur einmalig mit Ihrer Uni-ID auf folgender Webseite zu registrieren: https://uni-bonn.zoom.us/.

 

Information about which courses are offered in presence or digitally can be found in the eVV BASIS: https://basis.uni-bonn.de

Face to Face teaching

Students who are unable to attend face-to-face teaching due to the COVID-19 pandemic are asked to contact the lecturer so that they can be offered substitute digital teaching formats.

If attending face-to-face classes, the hygiene regulations of the Department of Anthropology of the Americas must be followed:

1. Proof of “3G status”

2. Wearing a mouth-nose covering (medical mask!) when moving in the room/ building

3. It is recommended to use the entire room, thus ensuring a certain distance.

4. Regular airing is recommended.

Digital Teaching

If courses are offered digitally, they will either be held synchronously via Zoom or you will be provided with teaching materials via eCampus the teaching platform of the University of Bonn. Communication with lecturers also takes place via eCampus.

As soon as you are registered for a course via BASIS and the registration phase is completed, you will be added to the corresponding eCampus group of the course.
IMPORTANT: Since the synchronization is only carried out sometimes a month, please also notify the lecturer of your participation so that he / she can add you to the eCampus group manually. 

Access to Zoom

There is a ZOOM Campus license for all students. You only need to register once with your university ID on the following website. https://uni-bonn.zoom.us/.


Informationen zum Curriculum/ Curriculum information

Informationen zum Studienverlauf und den Modulen finden Sie in den jeweiligen Modulhandbüchern/ Information on the program of study and the modules can be found in the respective module manuals:

https://www.iae.uni-bonn.de/downloads

Die Prüfungsordnung ist abrufbar unter:/The examination regulations are available at (Unfortunately, this info is only available in German.):

https://www.iae.uni-bonn.de/downloads


Studienberatung/ Student advisory service

Die Studienberatung findet derzeit vorrangig online statt. Kontaktieren Sie für die organisatorische Studienberatung Sascha Sistenich ([Email protection active, please enable JavaScript.]) und für die fachliche Studienberatung Antje Gunsenheimer ([Email protection active, please enable JavaScript.]). Es können via Mail auch Zoom-Sprechstundentelefonische Studienberatungen vereinbart werden.


At present, study advising takes place primarily online. Please contact Sascha Sistenich ([Email protection active, please enable JavaScript.]) for organizational study advising and Antje Gunsenheimer ([Email protection active, please enable JavaScript.]) for subject-specific study advising. Zoom consultation hours and telephone consultations can also be arranged via e-mail.


Bibliothek und BASA – Museum/Library and BASA-Museum

Derzeit ist die Abteilungsbibliothek für den Publikumsverkehr noch geschlossen. Eine kontaktlose Ausleihe/Rückgabe ist eingerichtet. Sobald sich diese Situation ändert, wird darüber auf der Website der Bibliothek (https://www.iae.uni-bonn.de/bibliothek ) informiert. Dies gilt auch für das BASA – Museum. Aktuelle Infos zum BASA – Museum finden Sie unter www.basa.uni-bonn.de/.

Hier finden Sie das Hygienekonzept der BASA.


Bitte beachten Sie, dass derzeit keine Arbeitsplätze in der BASA und Bibliothek zur Verfügung stehen!

Für die Teilnahme an Online-Lehrveranstaltungen hat die Universität über die Universitäts- und Landesbibliothek (ULB) sowie die Institutsbibliotheken Arbeitsplätze eingerichtet, die über die ULB gebucht werden können. Zusätzlich steht das ehemalige Café Unique dafür zur Verfügung. In der Oxfordstraße wird es für die Studierenden der Abteilung zu bestimmten Zeiten Arbeitsplätze im kleinen Seminarraum geben. Für die Teilnahme an Zoom-Meetings werden überall Headsets benötigt.


Currently, the department library is still closed to the public. A contactless borrowing/returning system has been set up. As soon as this situation changes, information about it will be posted on the library's website (https://www.iae.uni-bonn.de/bibliothek). This also applies to the BASA - Museum. Current info about the BASA - Museum can be found at www.basa.uni-bonn.de/.

Here you can find the hygiene concept of BASA.

Please note that there are currently no workstations available in the BASA and Library!

For participation in online courses, the university has set up workstations that can be booked through the University and State Library (ULB). In addition, the former Café Unique is also available for workingstations. In Oxfordstraße, there will be workstations in the small seminar room for students of the department at certain times. Headsets are required everywhere for participation in Zoom meetings.

Artikelaktionen